Shark Gaming

Dansk gaminghaj på vej mod internationale farvande

10. oktober, 2016

Siden 2009 har Shark Gaming vakt opmærksomhed hos gamere i hele Danmark, og nu har virksomheden fået ressourcerne til at begynde at vinde markeder i udlandet. Med et Vækstlån har virksomheden fået en samlet finansieringsløsning, der har sendt dem på raketfart mod de nordiske nabolande.

Om virksomheden

Markedet for gaming er steget markant de seneste år, og det samme er antallet af gamere med behov for kvalitetsudstyr, der kan følge med de stigende spilkrav. Virksomheden Shark Gaming har netop fundet et stort potentiale og et hul i markedet med deres skræddersyede computere, tilbehør og specialiserede rådgivning. De danske gamere tog hurtigt Shark Gaming til sig, og de har i dag betjent flere end 50.000 kunder og omsat for mere end 100 mio. kr.

Vækstlånet har givet mulighed for den udvikling, der er nødvendig, for at Shark Gaming kan udleve sit fulde potentiale"

Udfordring

I dag er Shark Gamings omsætning stabil, og det har sat gang i planerne om at blive Nordens største gamingpartner. Første skridt på vejen er at indtage det svenske marked. I den forbindelse søgte adm. direktør Daniel Gerhardt om et lån i banken, men fordi gamingbranchen er relativt ny og ukendt, kunne banken ikke låne alle pengene ud. Daniel Gerhardt søgte derfor om sparring hos en kapitalcoach via Væksthus Hovedstadsregionen, som anbefalede Vækstfonden. Et Vækstlån fra Vækstfonden gav den nødvendige sikkerhed for at banken ville stille finansiering til rådighed. Lånet er bl.a. gået til nye lokaler, udvikling af en svensk hjemmeside og vareindkøb, og Daniel Gerhardt planlægger at lancere Shark Gaming i Sverige.

”Shark Gaming har altid haft en ambition om at indtage udenlandske markeder. Det kræver at vi kan konkurrere med de store virksomheder, der dominerer internationalt. Vækstlånet har givet mulighed for den udvikling, der er nødvendig, for at Shark Gaming kan udleve sit fulde potentiale, ” udtaler Daniel Gerhardt, adm. direktør i Shark Gaming.

Andre cases

QuickOrder
QuickOrder

Digitalisering og machine learning skal løfte restauranter

Odense-baserede QuickOrder har med deres digitale løn- og kassesystem indtaget restaurationsbranchen. Målet er at skabe en platform, som bl.a. gennem machine learning skal indsamle data om kunderne, så den enkelte restaurant kan tages til det næste niveau...

Hopspots
Hopspots

Børn skal lære mens de leger

Danske Hopspots vil udvikle børns læring mens de leger – også i skoletiden. Derfor har de udviklet et interaktivt læringsværktøj netop til skoler og institutioner, som kobler interaktivitet med bevægelse. Hopspots har fået finansiering fra Vækstfonden.

Vivino

Hele verden deler viden om vin med dansk app

På få år har danske Vivino vippet alle konkurrenter af pinden. Virksomheden har lavet en app, der bliver flittigt anvendt i hele verden til at dele anmeldelser og beskrive alverdens vine. Med solid opbakning fra flere venturefonde har Vivino siden 2010 mere end fordoblet tilgangen af brugere årligt.