Plast Team

Store kapitalbindinger var en hæmsko for vækst

22. april, 2014

Efterspørgslen på Plast Teams produkter eksploderede på kort tid. Det medførte store kapitalbindinger for virksomheden, og det blev svært at følge med væksten. Med et Vækstlån kan Plast Team nu fylde ordrebøgerne, øge omsætningen og ansætte flere medarbejdere.

Om virksomheden

Plast Team er førende i Europa inden for produktion af plastikprodukter til hjemmet. Hvert år producerer og distribuerer virksomheden over 45 millioner plastikvarer til mere end 50 lande. Plast Team sælger blandt andet opbevaringsbokse, madkasser, vasketøjskurve, bestik, rengøringsspande, værktøjskasser, babybadekar, indkøbskurve og sneskovle. Listen over produkterne er lang. Fællesnævneren for dem alle er, at de er i plast - og at der er efterspørgsel på dem.

Udfordring

Efterspørgslen på Plast Teams produkter eksploderede på kort tid. Det medførte store kapitalbindinger for virksomheden, og Plast Team havde brug for ekstra finansiering for at kunne fortsætte væksten.

Vækst af den størrelse medfører store kapital-bindinger. Derfor passede et Vækstlån perfekt ind i vores planer."

Med et Vækstlån fra Vækstfonden kunne Plast Teams bank strække sig længere end ellers, og banken forhøjede virksomhedens driftskredit. Plast Team kunne nu fylde ordrebøgerne, øge omsætningen og byde mange nye medarbejdere velkommen.

"Vi har oplevet stor fremgang i salget af vores produkter, og vores ordrebog vokser fortsat. Vækst af den størrelse medfører store kapitalbindinger både til produktion, varelager og udestående fordringer, og derfor passede et Vækstlån perfekt ind i vores planer," siger Henrik Juhl Hansen, CEO i Plast Team.

Andre cases

QuickOrder
QuickOrder

Digitalisering og machine learning skal løfte restauranter

Odense-baserede QuickOrder har med deres digitale løn- og kassesystem indtaget restaurationsbranchen. Målet er at skabe en platform, som bl.a. gennem machine learning skal indsamle data om kunderne, så den enkelte restaurant kan tages til det næste niveau...

Hopspots
Hopspots

Børn skal lære mens de leger

Danske Hopspots vil udvikle børns læring mens de leger – også i skoletiden. Derfor har de udviklet et interaktivt læringsværktøj netop til skoler og institutioner, som kobler interaktivitet med bevægelse. Hopspots har fået finansiering fra Vækstfonden.

Vivino

Hele verden deler viden om vin med dansk app

På få år har danske Vivino vippet alle konkurrenter af pinden. Virksomheden har lavet en app, der bliver flittigt anvendt i hele verden til at dele anmeldelser og beskrive alverdens vine. Med solid opbakning fra flere venturefonde har Vivino siden 2010 mere end fordoblet tilgangen af brugere årligt.