Miild

Renere makeup der også er godt for miljøet

12. december, 2016

Manglen på allergivenlig, økologisk og bæredygtig makeup fik Tanja Gregersen og Tine Svendsen til at starte deres egen makeupvirksomhed, Miild. Men for at kunne producere og videreudvikle produkterne var der brug for mere kapital end banken alene kunne finansiere. Med et Vækstlån til iværksættere kunne Miild sætte turbo på produktion og salg.

Om virksomheden

I Danmark lider cirka hver femte kvinde af allergi. Makeupartisterne og ejerne af Miild, Tanja Gregersen og Tine Svendsen, har selv oplevet, hvordan allergi kan påvirke både fysisk og psykisk, og hvor svært det kan være at finde makeup uden allergifremkaldende stoffer. Derfor startede de Miild, et kosmetikmærke med fokus på både miljø og allergi. Miilds basislinje består af 29 produkter med så rene ingredienser, at de kan spises. Tanja Gregersen og Tine Svendsen har desuden startet bloggen This is Pure, hvor de giver professionelle råd og personlige historier om skønhedsprodukter og allergi.

Vi har fundet ud af, at man sagtens kan lave makeup i høj kvalitet med færre og renere ingredienser, end der ses på markedet i dag"

Udfordring

Ejerne af Miild har selv testet deres produkter, og ved, at de virker. Men for at få råd til produktion og videreudvikling var der brug for ekstra finansiering. Makeupbranchen er dog i konstant forandring, og det kan være svært at vide, hvordan markedet udvikler sig. Og det betød, at banken havde brug for ekstra sikkerhed. Ejerne af Miild kontaktede derfor selv en kapitalmægler, som foreslog Vækstfonden. Med et Vækstlån til iværksættere har Miild fået deres produkter bredt på det danske marked første del af 2017, og de har allerede oplevet en interesse for deres produkter på internationale markeder.

”Vi udviklede Miild, fordi vi savnede tryghed og gennemsigtighed for makeup. Vi har fundet ud af, at man sagtens kan lave makeup i høj kvalitet med færre og renere ingredienser, end der ses på markedet i dag. Lånet fra Vækstfonden har gjort det muligt at få vores produkter hurtigere på markedet, end vi selv ville kunne, ” siger Tanja Gregersen, medejer af Miild.

Andre cases

QuickOrder
QuickOrder

Digitalisering og machine learning skal løfte restauranter

Odense-baserede QuickOrder har med deres digitale løn- og kassesystem indtaget restaurationsbranchen. Målet er at skabe en platform, som bl.a. gennem machine learning skal indsamle data om kunderne, så den enkelte restaurant kan tages til det næste niveau...

Hopspots
Hopspots

Børn skal lære mens de leger

Danske Hopspots vil udvikle børns læring mens de leger – også i skoletiden. Derfor har de udviklet et interaktivt læringsværktøj netop til skoler og institutioner, som kobler interaktivitet med bevægelse. Hopspots har fået finansiering fra Vækstfonden.

Vivino

Hele verden deler viden om vin med dansk app

På få år har danske Vivino vippet alle konkurrenter af pinden. Virksomheden har lavet en app, der bliver flittigt anvendt i hele verden til at dele anmeldelser og beskrive alverdens vine. Med solid opbakning fra flere venturefonde har Vivino siden 2010 mere end fordoblet tilgangen af brugere årligt.