Learningbank

Læring, der giver resultater

04. august, 2017

Danske Learningbank skaber digitale læringsuniverser, der kan bruges i alle brancher. Målet er at skabe læring, som bliver husket og engagerer og udvikler både medarbejdere og ledere. På baggrund af en øget interesse for Learningbank opstod en mulighed for at udvide forretningen og kundekapaciteten. Et samarbejde med Vækstfonden gav sparring til virksomhedens udvikling og finansiering til vækst gennem en Vækstkaution og et Vækstlån til iværksættere.

Om virksomheden

I efteråret 2014 stiftede Stine Schulz Learningbank, og i maj 2015 kom første investor til, og Learningbank A/S blev en realitet. En virksomhed, som tror på at fremtiden tilhører dem, som vil lære.

”En klog kvinde sagde engang til mig: Stine, jeg tror på at for at leve og bygge fremtidens samfund, skal vi alle være indstillet på at lære hver dag. Vi hjælper dem, som vil være med til at skabe de absolut bedste læringsoplevelser for at løfte medarbejderne til morgendagens krav og forventninger, ” siger Stine Schulz, Founder og CEO i Learningbank.

Learningbank skræddersyr digitale læringsforløb til virksomheder i alle brancher om bl.a. processer, salg, produktviden og compliance. De anvender fx gamification, hvor spilelementer inddrages i andre kontekster, for at skabe motivation og engagement hos brugerne. Fordi undervisningsteknologi, som Learningbank kan siges at arbejde med, er en branche, hvor udviklingen har stået relativt stille i mange år, har virksomhedens software hurtigt overtaget markedsandele og nogle af Learningbanks største kunder er McDonald’s, Danske Bank og Novo Nordisk.

Samarbejdet med Vækstfonden gav os på kort tid større frihed med hensyn til produktudvikling og skalering"

Udfordring

Der viste sig kort efter etableringen at være stor efterspørgsel på Learningbanks produkt. Derfor så virksomheden en god mulighed for at udvide forretningen og sætte skub i væksten. Men fordi Learningbank arbejder med cloud-services, der er et relativt nyt fænomen, kunne banken ikke komme med hele finansieringen. I stedet foreslog Learningbanks bankrådgiver, Michael Kristiansen, et samarbejde med Vækstfonden i form af en Vækstkaution.

”Vores samarbejde med Vækstfonden er med til at sikre vækst og udvikling hos vores kunder – på en nem og simpel måde, ” siger Michael Kristiansen, centerdirektør hos Nykredit.

Samarbejdet viste sig at bære frugt, og med Vækstkautionen og et Vækstlån til iværksættere fra Vækstfonden er Learningbank blot få år efter etableringen klar til en større skalering af deres produkt, og virksomheden har allerede flere nye markeder i sigte.

”Samarbejdet med Vækstfonden gav os på kort tid større frihed med hensyn til produktudvikling og skalering, og det var afgørende for at føre vores vækstplaner ud i livet, ” siger Stine Schulz.

Andre cases

QuickOrder
QuickOrder

Digitalisering og machine learning skal løfte restauranter

Odense-baserede QuickOrder har med deres digitale løn- og kassesystem indtaget restaurationsbranchen. Målet er at skabe en platform, som bl.a. gennem machine learning skal indsamle data om kunderne, så den enkelte restaurant kan tages til det næste niveau...

Hopspots
Hopspots

Børn skal lære mens de leger

Danske Hopspots vil udvikle børns læring mens de leger – også i skoletiden. Derfor har de udviklet et interaktivt læringsværktøj netop til skoler og institutioner, som kobler interaktivitet med bevægelse. Hopspots har fået finansiering fra Vækstfonden.

Vivino

Hele verden deler viden om vin med dansk app

På få år har danske Vivino vippet alle konkurrenter af pinden. Virksomheden har lavet en app, der bliver flittigt anvendt i hele verden til at dele anmeldelser og beskrive alverdens vine. Med solid opbakning fra flere venturefonde har Vivino siden 2010 mere end fordoblet tilgangen af brugere årligt.