Gonzo Media

Underholdende kampagner skal ramme de unge

06. juni, 2016

Det unge bureau Gonzo Media skaber underholdende kampagner på de sociale medier. Stifterne bag har bl.a. allieret sig med Danmarks største YouTube-stjerner, der skal hjælpe virksomheder med at nå især den yngre målgruppe. Der er stor efterspørgsel på de kreative markedsføringsløsninger, men Gonzo Media mangler sælgere for at nå bredere ud. Finansieringen til flere medarbejdere kom i hus med bl.a. et Vækstlån til iværksættere.

Om virksomheden

Mange virksomheder har svært ved at nå ud til den yngre målgruppe gennem traditionel markedsføring i fx TV, aviser og magasiner. Den udfordring vil stifterne bag mediebureauet Gonzo Media løse ved bl.a. at levere underholdende indhold med kommercielle budskaber på tværs af de sociale medier. Gonzo Media samarbejder med nogle af Danmarks største YouTube-stjerner inden for drenge- og pigeuniverser som fx gaming, beauty og lifestyle. En kampagne hos Gonzo Media kan indeholde branded entertainment, som betyder, at en YouTuber fx uploader et videoklip til sin personlige kanal, hvor kundens produkt indgår.

Tilsammen abonnerer ca. 1,2 mio. 10-25 årige på kanalerne, der har 41 mio. visninger om måneden. For Gonzo Medias kunder betyder det gode muligheder for eksponering i målgruppen og dermed øget valuta for markedsføringskronerne. Gonzo Media, der har kontor i indre København, består af 10 medarbejdere med lang erfaring inden for PR, marketing og underholdning.

Vi arbejder på et relativt uopdyrket marked, og muligheden for at vokse er ligefor"

Udfordring

Administrerende direktør Martin Wiinholt stiftede Gonzo Media i marts 2015 sammen med Michael Ritto, tidligere koncerndirektør i Nordisk Film. Siden er det gået stærkt, og omsætningen i første halvår af 2016 er allerede fordoblet i forhold til niveauet for hele 2015. Efterspørgslen er stadigt stigende, og Gonzo Media forventer en seksdobling i omsætningen i 2016. Men for at kunne udnytte vækstpotentialet er der behov for at styrke salgsindsatsen med flere medarbejdere. Grundet en kort regnskabshistorik kunne banken ikke låne Gonzo Media pengene. Løsningen blev derfor et Vækstlån til iværksættere kombineret med investorkapital. 

"Vi mærker et stort behov fra vores kunder for et bureau som os, der tænker utraditionelt og kreativt, når det kommer til at ramme den yngre målgruppe. Samtidig arbejder vi på et relativt uopdyrket marked, og muligheden for at vokse er derfor ligefor – det kræver bare flere sælgere, så vi kan komme bredere ud med vores løsninger. Det får vi mulighed for med Vækstlånet. Nu skal vi ansætte nye medarbejdere og udvikle vores produkter," siger Martin Wiinholt, stifter og adm. direktør i Gonzo Media.

Andre cases

QuickOrder
QuickOrder

Digitalisering og machine learning skal løfte restauranter

Odense-baserede QuickOrder har med deres digitale løn- og kassesystem indtaget restaurationsbranchen. Målet er at skabe en platform, som bl.a. gennem machine learning skal indsamle data om kunderne, så den enkelte restaurant kan tages til det næste niveau...

Hopspots
Hopspots

Børn skal lære mens de leger

Danske Hopspots vil udvikle børns læring mens de leger – også i skoletiden. Derfor har de udviklet et interaktivt læringsværktøj netop til skoler og institutioner, som kobler interaktivitet med bevægelse. Hopspots har fået finansiering fra Vækstfonden.

Vivino

Hele verden deler viden om vin med dansk app

På få år har danske Vivino vippet alle konkurrenter af pinden. Virksomheden har lavet en app, der bliver flittigt anvendt i hele verden til at dele anmeldelser og beskrive alverdens vine. Med solid opbakning fra flere venturefonde har Vivino siden 2010 mere end fordoblet tilgangen af brugere årligt.