eloomi

Unik learning og performance management-platform

Eloomi

10. oktober, 2017

eloomis platform til styring af uddannelse og performance hos medarbejdere har på blot to år fået over 250.000 brugere på fem kontinenter.

eloomi har udviklet en platform til virksomheder, der kobler deres kurser og træning med medarbejdernes udvikling. En service, der skaber en helt ny tilgang til den gængse medarbejderudvikling, fordi virksomheden får data til at følge medarbejderen og øger både motivation og resultater.

Fra dag ét har eloomi været en international virksomhed. I stedet for kun at starte på hjemmemarkedet for derfra at ekspandere til udvalgte markeder, som mange gør, har eloomi haft en helt anden strategi. De er ikke gået efter et marked, men efter en global målgruppe – der typisk er de mellemstore virksomheder.

Vores produkt kan ses som en nytænkning af det traditionelle LMS (Learning Management System)."

”Vores indstilling har været, at vi på nye markeder tester af, hvilke virksomheder og brancher i målgruppen, der viser interesse, og så arbejder vi med dem. Vores produkt kan ses som en nytænkning af det traditionelle LMS (Learning Management System). Det passer ind på alle markeder og til alle brancher. Det er et spørgsmål om at flytte mennesker med hensyn til kompetencer og resultater, og den opgave har man, uanset om vi taler detailbranchen eller finanssektoren. Det er det samme, der skal til for at udvikle og flytte mennesker,” siger Claus Johansen, som er CEO og en af stifterne af eloomi. 

Software som en service (SaaS) appellerer til større og modne markeder, hvor kunden får adgang til værktøjet med det samme. Man skal ikke købe et nyt og dyrt projekt eller gennem tunge installationer og lange implementeringer, men blot oprette sig, og så er man i gang. 

Fordi eloomi har udviklet et minimalistisk og globalt genkendeligt design og en platform, der ikke er udviklet for systemets skyld men for mennesker, behøver platformen ikke tilpasses hvert enkelt marked.

”Som brugere er vi enormt kræsne i forhold til hvilken software, vi gider bruge. Det skal være super simpelt, og det, du ser, skal engagere dig; det gælder både privat og professionelt. Derfor har det været helt afgørende for os at skabe en platform, som både er indbydende, enkel og overskuelig at bruge. Et vigtigt succeskriterie for virksomhederne er jo, at deres brugere synes, at platformen i sig selv er en fed oplevelse at bruge. Og det er vi lykkedes med, når flere end 100 virksomheder og 250.000 ansatte fra forskellige virksomhedskulturer fra Asien til Europa og USA, Mellemamerika og Australien har lyst til at bruge vores værktøj,” siger Claus Johansen.

Hvad er ambitionerne for virksomheden fremadrettet

Venturekapitalen fra VF Venture skal bruges til at sætte turbo på internationaliseringen. Selvom softwaren indtil videre fint har kunnet sælges til hele verden fra Danmark, kræver nogle markeder en lokal kontakt. Derfor har eloomi bl.a. etableret et kontor i England, så de har en lokal tilgang til det britiske marked.

Ifølge CEO Claus Johansen er virksomhedens ambition at være tre gange så stor om et år, og det kan de nå, fordi de har ramt den rette strategi.

Andre cases

QuickOrder
QuickOrder

Digitalisering og machine learning skal løfte restauranter

Odense-baserede QuickOrder har med deres digitale løn- og kassesystem indtaget restaurationsbranchen. Målet er at skabe en platform, som bl.a. gennem machine learning skal indsamle data om kunderne, så den enkelte restaurant kan tages til det næste niveau...

Hopspots
Hopspots

Børn skal lære mens de leger

Danske Hopspots vil udvikle børns læring mens de leger – også i skoletiden. Derfor har de udviklet et interaktivt læringsværktøj netop til skoler og institutioner, som kobler interaktivitet med bevægelse. Hopspots har fået finansiering fra Vækstfonden.

Vivino

Hele verden deler viden om vin med dansk app

På få år har danske Vivino vippet alle konkurrenter af pinden. Virksomheden har lavet en app, der bliver flittigt anvendt i hele verden til at dele anmeldelser og beskrive alverdens vine. Med solid opbakning fra flere venturefonde har Vivino siden 2010 mere end fordoblet tilgangen af brugere årligt.